12 Ekim 2016 Çarşamba

Mevsimlerden Elmalı Kurabiye... En büyük entrika :P






Tarçın ve elma...


Şuraya muhteşem bir aşk hikayesi yazmak isterdim ama gülmekten yazamam :D Zaten hiç bir zaman özlü sözlerle yaptıklarımı birleştiremedim :D Özlü sözlerede gülüyorum hiç bir zaman ciddiye alamadım:D Taşlayabilirsiniz beni:P Ama bu tarçınla elmadan güzel aşk hikayesi çıkar. Kuru üzümde aralarını bozan kötü karakter haha :D Çünkü muhteşem ikiliyi ayırıyor. Birde ceviz var bu da diğer kötü karakter. Diziler hep o şekilde ya esas oğlan ve kız birde onları seven yan karakterler var vs vs ... Gerçek hayat da bu kadar entrika var mı vardır bilemiyorum şimdik...


Ya da şöyle tarçın anne...

Bütün malzemeler birleşse bile yavan kalıyor. Tarçın eklendiğinde kurabiyenin tadı oluyor hepsi tam oluyor. Başrol aslında hep tarçın...

Offf düdüklü ! Düdüklüye bakıyorum şuan birde yazmaya çalışıyorum. Son 1 haftadır kullanmayı öğrenmeye çalışıyorum. Sanki evi patlatacakmışım gibi hissediyorum. kasklarla falan mutfağa giriyorum :P

Neyse işte yine margarin var kurabiye için. Maalesef var sevmesem de var normalde eve almasam da var kilo yapsa da var varda var... Çünkü bir tat var , bir kıvam var tereyağının veremediği... Tereyağı ile yapsak olur mu ? Oluyorda istediğim gibi olmuyor. belki siz seversiniz bilemiyoru

Hamuruna limon kabuğu rendesi ekliyorum. Efsane aroma katıyor. Bütün tatları ayrı ayrı hissedebileceğiniz bir kurabiye... Kuru üzüm benim vazgeçilmezim. Tabi cevizde... 

Uyarmak istediğim bir konu daha var. 1 kez açılan kabartma tozlarını pastalarınızda, kurabiyelerinizde tekrar kullanmayın. Aynı işlevselliği göremezsiniz. Ben sadece pankeklerde kullanıyorum. O da ziyan olmasın diye... 




Malzemeler;

1 paket margarin(oda sıcaklığında)
3 çorba kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
1 adet limon kabuğu rendesi
1 kahve fincanı pudra şekeri (50 gr)
3,5-4 su bardağı kadar un


İç harcı için;

3 adet orta boy elma
1 çay bardağı şeker
1,2 damla su
1 ÇAy bardağı dövülmüş ceviz
1 çay bardağı kuru üzüm
1 tatlı kaşığı tarçın

İç Harcının Yapılışı;

Öncelikle iç harcını hazırlıyoruz. Bunun için elmaların kabukları soyun ve rendeleyin. Teflon bir tavaya alın. Bütün malzemeleri ekleyin. Elma suyunu verecektir. Kısık ateşte elmaların suyu çekilene kadar pişirin . Soğumaya bırakın ...

Hamurunun Yapılışı;

Bütün malzemeleri derin bir yoğurma kabına alın.Kontrollü bir şekilde unu ekleyerek yoğurun. Yazdığım miktar yeterli ama yinede ne olur olmaz. Elinize yapışmayan yumuşak bir hamur olması gerekiyor.





Mutlu Son;

Tepsinize yağlı kağıt serin ve fırınınız 175 derece alt üst olarak ayarlayın.


Hamuru 5 parçaya ayırın ve yuvarlayın. Tezgahınıza un serpin hafifte hamurunuza merdane yardımı ile yemek tabaklarından biraz daha küçük yuvarlak hamurlar açın. Hamuru önce 4 kesin ve sonra üçgen şeritler olacak şekilde  kesin. Bir hamurdan toplamda 12 adet üçgen şerit olması gerekiyor. Elmalı harcınızdan paylaştırın ve rulo şeklinde sarın kurabiyeleri...


Tepsiye ruloların bitiş kısmı altta kalacak şekilde dizin . Böylelikle kabarırken nizami bir şekilde kabarmış olacak.

Sonra fırına..

Yaklaşık 15 dakika kadar pişiyor. Fırından fırına süreler değişebilir. Kurabiyelerin tabanları kızarmış üstleri beyaz şekilde kalmış olması lazım. Zaten fırından çıktıktan sonra o sıcaklıkla  pişmeye devam ediyor.

Piştikten sonra güzelce soğusun ve pudra şekeri serpiştirin. Sıcak olursa şeker erir...

Bu kadar ... Çay ile efsaneeeeee:)





































5 yorum:

  1. Elmalı kurabiyeye bayılırım. Sizinki de nefis görünüyor doğrusu. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyeler süper oldu. Fazla yapıp buzlukta saklasam nasıl saklamamızı tavsiye edersiniz?

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık:) Benim buzluk kaplarım var onlar ile saklıyorum. Buzdolabı poşetlerinede düzgün bir şekilde dizebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. off elmalı pastaya bayılırım

    YanıtlaSil