8 Ekim 2016 Cumartesi



Günaydın, günaydın, günaydınnnnn...


Sonbaharda sizinde uykunuz geliyor mu ? Adı bile bana uyku veriyor... Evden çıkmayın sürekli yatıp uyuyun, film izleyin, kek kurabiye tüketin moduna sokmuyor mu ? Ya da dışarı çıkmak istediğinde gidilecek alternatif neredeyse teke inerek avm ler olmuyor mu? Belkide olmuyordur ben böyle olduğumdan herkes böyledir diye düşünüyorum :D

Hiç uğraşmadan kek tarifini yazıyorum ve gidiyorum. Bugün çok işim var pff... Keşke sihirli güçlerimiz olsa parmaklarımızı bir şıklatsak bütün ev temizlenmiş olsa, ütüler yapılmış yemekler yapılmış aman Allahımmmm :DD


Keki yaparken bütün malzemeleriniz oda sıcaklığında olsun. Şeker ve yumurtayı krema kıvamına gelecek şekilde çırpın. Havuç rendesini ve kuru üzümleri hafif unlayın ki lapa bir görüntü olmasın kekte. Kuru malzemelerinizi eleyerek ekleyin ki her un tanesi kendi istediği gibi dağılsın. Velhasılıkelam gelelim tarife;



Malzemeler;

3 adet yumurta 
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı tarçın
1 adet portakal kabuğu rendesi
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 fiske karbonat ( olmasa da olur)
1 adet havuç rendesi
1 çay bardağı kuru üzüm
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
Yarım limon suyu





Sütü dilerseniz ekşitin yoksa boşverin. Ekşitmek için limon suyunu sıkın süte 5 dakika bekleyin. Asitlendiği için kabartma tozu ve karbonat sayesinde kekin kabarmasına yardımcı olacak.

Kuru üzümlerin iki parça olacak şekilde kıyın. Böylelikle kekin tabanında çökme yapmayacak
havuçları rendeleyin hazır olsunlar:)


Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelecek şekilde çırpın. Sütü, sıvıyağ, vanilya, tarçın, portakal kabuğu rendesini ekleyin çırpmaya devam. Eleyerek unu ekleyin 1 dakika çırpmanız yeterli homojen olsun tamamdır.

Havuç rendesi, kuru üzüm ve cevizi ekleyerek spatula ile karıştırın.

En son kabartma tozunu ve karbonatı ekleyin üzerine yarım limon suyunu sıkın köpükleri göreceksiniz. Çırpıcı ile kek hamuruna yedirin hemen kalıba sonrada fırına :) Baton kek kalıplarından kullandım siz istediğiniz kalıbı kullanın. 

Yapışmaması için şöyle bir önerim var kalıbınızı margarin ile yağlayın sonra her tarafına un serpiştirin. Kalıbı ters çevirip fazla unlardan kurtulun. Böylelikle kalıba yapmayacaktır.

Ben kek kalıbıma yağlı kağıt serdim o yüzden yağlamaya gerek kalmadı.

180 derecelik fırında kokusu çıkana kadar pişirin. Yaklaşık 40-45 dakika ...

Kürdan testi yapmayı unutmayın garanti çünkü :D


Herkese iyi haftasonları dilerim ....






























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder