20 Ağustos 2016 Cumartesi

Elmalı ve Fındıklı Kek (Tarçında gönlümden :))







Merhabalar nasılsınız iyi misiniz, bende iyiyim çok şükür bir Tokat yaptım geldim... Ohh oh annemle bağda semaver keyifleri yaptık. Gelsin kekler, gitsin poğaçalar :D Bu kek de o zaman yaptıklarımdan :)

Sadece tarçın ve elmanın birleşimi bu kadar harika olmak zorunda mı ? Sevmeyen var mı ? off ben bayılıyorum :D Zaten böyle aromalar beni hep benden alıyor. Kimyonuda çok severim utanmasam çekinmesem tatlılara kadar ekliycem :D Şaka! bilemiyorum yinede tabi :D Ahh birde hindistan cevizinede bayılıyorum. Sütlü tatlılarda bol bol olsun ohh ohhhhhhh:D

Aslında standart kek ama tarçın ve elma parçaları işin içine girdiğinde efsanevi bir kek oluyor. Tabi bunun yanında bolca fındık parçaları da var... Cevizde olur nasıl seversiniz hatta bademde... Gaju olmaz ama ... Artık gajuyu sevmiyorum sanırım :D Bilmiyorum kafasında benim gibi sevdiği yiyecekleri sıralayanlar var mı ... Geçenlerde aklımdan geçiyor acaba hangi kuruyemişi daha çok seviyorum diye ...Sıralamam şöyle; 1-antep fıstığı, 2-çiğ badem, 3-çiğ fındık haha :D ama şu sıralar pikan cevizinede kafayı taktım çok naif bir tadı var... Yormadan çiğneye biliyorsun :DD

Kek de olay şöyle 18/18 kare bolcamlardan kullandım. 1 tane elmayı ufak küpler halinde doğradım ve en üstte serpiştirdim. Çok büyük doğrarsan dibe çöker. Fazla elma eklersen hamur olur..

Aslında eklemeyi düşünmüyordum bu tarifi ama çok lezzetli oldu. Çünkü bağda mikser yoktu ve çatalla çırparak yaptım ve başardım da sanırım :D Birde bildiğimiz standart kek işte ... :)









Malzemeler

(200 ml lik su bardağını ölçü olarak kullandım)

3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ 
1 su bardağı süt
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı tarçın
2,5- 3 su bardağı un
1 adet kabartma tozu
1 adet elma
1 çay bardağı fındık (dövülmüş)


Yapılışı

Şeker ve yumurtayı güzelce çırptım. Süt, yağ, vanilin ve tarçını ekledim. Kontrollü bir şekilde eleyerek unu ekledim. Neden kontrollü derseniz yumurtaların büyüklüğü fark edebilir o yüzden ... Ben bağdaki tavukların yumurtaları ile yaptım malum onlar fabrikasyon yumurtalara göre boyutları farklı oluyor. Neyse kekin kıvamı standart kek kıvamında olması gerekiyor. O nasıl derseniz eğer boza kıvamından az biraz daha koyu olacak ...Kabartma tozunu da ekleyerek yağlayıp unlayarak kalıbıma kek hamurunu döktüm. 

Elmaların kabuklarını soydum ve küçük küpler halinde doğradım. kek hamurun üzerine serpiştirdim. Fındıkları da aynı şekilde serpiştirdim. 180 derecede kokusunu alana kadar pişirdim. En son kürdan testi yaptım. Temiz çıkarsa tamamdır bizim kek hazır.








2 yorum:

  1. Çok güzel fikirmiş , hemde basit , tamamdır ben bunu deniycem :D

    YanıtlaSil
  2. Hemen yaptim.Gayet guzel kabardi.Pek de kucuk olmayan bir tepsiye koydum elmalar ve findiklar agirlik yapmasin diye.Elma sayisinin kisitlanmis olmasi da benim kek anlayisima cok uygun.Kisaca belki baska meyvelerle de denerim.Cesaretlendim.Tesekkurler.

    YanıtlaSil