29 Haziran 2016 Çarşamba

Sanırım En İyisi Bu ! Profiterol....



Selamlar, saygılar... nasılsınız iyi misiniz ? Bende iyiyim çok şükür ne yapalım sıcakla uğraşıyoruz, tabi birde oruç hali işte...

Balkonuma küçük bir bahçe yaptım. Aslında şu sıralar en büyük uğraşım diyebilirim. Domates, biber, dereotu, maydanoz ahh birde 5 adet marul dikmiştim. Hain kuşlar yemişlerrrrr... Yahu çaresini bilen varsa yazsın. Rüzgar gülü demeyin çünkü hiç çare olmadı... Neyse bir ara balkonunda fotoğraflarını çekerim :D Ahh birde ufak bir masa aldık balkona akşamları çay sefası yapıyoruz:D Zaten Türk Milleti olarak balkonsuz yaşayamayız :D

Velhasılı kelam bu sıralar böyle işte... Derdimiz şuan profiterol...
Daha öncede tarif paylaşmıştım. Tabi o tarif de on numara ama bu tarifi daha çok sevdim... Şu hamurunu Neomutfak sayfasından aldım. Kreması benim her zaman kullandığım crem patiseri. Ben o hazır paket içine mahkum edilmiş çikolata tozu altında ne olduğu belli olmayan adına çikolata sosu dedikleri şeyi kullanmıyorum. Kendim yapıyorum ve daha lezzetli oluyor. tabi birde hafif oluyor.

Başrol oyuncularımızdan biri limon kabuğu... Ben zaten limon aromasına bayılıyorum :D Olmazsa olmaz !

Pişirme sürecide şu şekilde oldu;

Şu hamurunu sıkma torbası ile tepsiye aralıklarla sıktım. Haa sıkma torbası yoksa sıkıntı değil 2 tatlı kaşığı yardımıyla yapabilirsiniz.
Fırına verdikten sonra hiç bir şekilde fırın kapağını açmadım. Üzerleri güzelce kızardığında pişmiş demektir.yine fırının kapağını açmadım. Daha güzel kuruması için fırında beklettim. Dürüst olmak gerekirse de sönerse diye korktum o riski alamadığım da fırında soğuttum.

Yumurtalar oda sıcaklığın da olsun ve yumurtaları hamura tek tek hamurda tamamen kaybolduktan sonra ekleyin. Eğer yumurtalar teker teker eklenip karıştırılmazsa pişirme sırasında kabarmama sorunu veyada piştikten sonra sönme durumu olabilir.Bel kemiği burası aman dikkat edin ! Hamurdan bir miktar uzuyorsa kıvamı olmuş demektir.

Şu hamurları piştikten sonra arasına kesip krema eklemek yerine hamurların tabanından sıkma torbası ile dolduruyorum. Bu şekilde aslında hacmi daha büyüyor. Şekil olarak da muazzam oluyor.




Malzemeler

(Ölçü 240 ml.lik bardak ile)




 Şu (Choux)Hamıuru için:
100 gr tereyağ (küp küp kesilmiş)
1+1/4 su bardağı un (175 gr)
1 su bardağı su (240 gr)
4 adet büyük boy yumurta(oda sıcaklığında)
1 Çorba kaşığı toz şeker

1/2 Çay kaşığı tuz


    Hamur Yapılışı için; 
Fırını 190C de fanlı olarak ayarladım..  Su, tuz, şeker ve yağı bir tencereye aldım. su kaynamaya başlayıp tereyağda tamamen eridinde ocaktan aldım. Unu ekleyip tahta kaşıkla hızlı bir şekilde karıştırdım. Tekrardan tencereyi ocağa aldım ve orta kısık ateşte 2.3 dakika daha karıştırarak pişirdim. Ocağın altını kapattım ve hamurun ılıması için 5 dakika ara sıra karıştırdım. Yumurtaları teker teker hamura güzelce karıştıkça ekledim. 
Hamuru yağlı kağıt serilmiş tepsiye , sıkma torbası ile 2,3 cm boşluk kalacak şekilde sıktım. 40,45 dakika kadar pişirdim. Fırından fırına malesef değişikler olduğu için kontrol edin. Altın renginde kızardığında tamamdır. Fırını kapattım ve fırın fanını daha iyi kuruması için çalıştırdım. Tamamen soğuyana kadar fırından çıkarmadım. Cesareti olan çıkarsın:D




Cream Patisserie


500 ml süt

3 adet yumurta

3 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı nişasta

1 su bardağı şeker (200 ml su bardağını ölçü olarak kullandım)

1 paket vanilin veyada 1 adet vanilya çubuğu

1 yemek kaşığı tereyağ

1 adet limon kabuğu rendesi


Sütü bir tencereye aldım ve vanilya çubuğunu açarak içini aldım ve süte ekledim. Bu şekilde pişirdim.

Derin bir kasede yumurta ve şekeri krema kıvamına gelecek şekilde çırptım. Unu ve nişastayı da ekleyerek çırpmaya devam ettim. Kaynayan sütten bir kepçe aldım ve yumurtalı karışıma ekledim ve çırpmaya devam ettim. Limon kabuğunu da ekledim ve karıştırıp, karışımı tencereye aktardım. Kıvam alana kadar çırpıcı ile karıştırarak kremayı pişirdim. Piştikten sonra ocağı kapattım ve tereyağını ekledim. Soğumaya bıraktım. 





    Üzeri için Ganaj,

200 ml krema 

80 gr sütlü çikolata

80 gr %70 kakao oranlı bitter çikolata

2 çorba kaşığı çikolata kreması ( torku, saralle vs vs )

Kremayı sos tenceresine aldım ve tam kaynama noktasına gelmeden ocağın altını kapattım. Çikolataları ekledim ve güzelce karıştırdım. Oda sıcaklığında soğumaya bıraktım.



Mutlu Son;


Sıkma torbama ucu ince bir duy taktım. Şu hamurlarının tabanından kremaları sıktım. Arasına da kesebilirsiniz ama bu hacimli hali daha çok seviyorum. 
Hamur toplarını çikolatalı sosa tek tek batırdım. Üzerine direk sosu dökmedim benim yaptığım gibi daha temiz görüntü oluyor.


Kolay gelsin...



2 yorum:

  1. Bolgenin en lezzetli ve taze profiterolu,sadece tatli satiyor ve kaliteyi asla dusurmuyorlar...

    YanıtlaSil