10 Mart 2016 Perşembe

Hamburgerciiiiiiiğğğğğğ :D En Cheddarlısından :)






Tohum ekme zamanı yaklaşıyor. Saksıya bir adet balkabağı çekirdeği diktim beklemekteyim :D Hahaha evdekilerin haberi yok toprağı ilk zemzem suyu ile suladım :D  Duanın, inancın açamadığı bir kapı yoktur :) Neyse işte büyük ihtimal duydunuz yada biliyorsunuz, Kütahya Seyitömer Höyüğü'nde ki kazıda 4 bin yıl öncesi olarak düşünülen 3 adet mercimek tohumu bulunmuştu. Çimlendi diye bir haber okudum sonrasını araştırdım ama bulamadım. Çimlendi ise devamı nerede? Sonuç ne oldu ? Ne yapalım yani diyorsanız eğer belki bilen ilgilenenler vardır merak ediyorum :D Konumuz hamburgerdi yine tohumdan başladım. Birde şu sıralar kafamı un meşgul ediyor. Milyonlarca dedikodu var hakkında. İllaki gerçeklik payı var ateş olmayan yerden duman tüter mi hiç.


Konumuz hamburger... Yine yeni yeniden ekmekler... Bence herkes sever yani :) Dışarıda asla yemiyorum asla asla asla. Özelliklede çocuklu bayanların bir alternatif olarak çocuklarına hazır hamburgeri görmelerine anlam veremiyorum. Yahu evladına bilmediğin bir şeyi nasıl yediriyorsun ? İçinde ne var bunun ne etinden yapılmış nasıl yapılmış kim yapmış ne zaman yapmış... Haydaaa ! Ben yediğim her lokmanın içinde ne olduğunu düşünürüm. Midemi çöplük olarak görmüyorum. 


Daha önceden de hamburger ekmekleri paylaştım. Bu sefer farklı bir tarif denedim.  Eğer deneyecekseniz eğer eski tariflere de bakabilirsiniz :) 





Malzemeler

180 ml su (3/4 su bardağı)
30 ml zeytinyağı(2,5 yemek kaşığı)
1 paket instant kuru maya (14 gr )
25 gr şeker ( 1 yemek kaşığı)
8 gr tuz ( 1 tepeleme çay kaşığı)
25 gr yoğurt (2 yemek kaşığı) 
2 adet yumurta
400 gr un ( yaklaşık olarak yazıyorum, kontrollü bir şekilde ekleyin :)

Susam


Tuz ve un hariç bütün malzemeleri derin bir yoğurma kabına aldım. Kontrollü bir şekilde unu ekledim. Tuzu ekledim. Güzelce pürüzsüz bir hamur elde edene kadar mutfak tezgahına aldım ve yoğurdum. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olacak. Hamuru yoğurma kapına aldım hava almayacak şekilde kapattım. Yaklaşık 35,40 dakika hamur 2 katına çıkana kadar mayalandırdım.

Fırınımı 180 dereceye ayarladım.
Mayalanan hamuru 8 eşit parçaya böldüm. Güzelce yoğurdum ve tepsiye aralıklarla dizdim. Bu esnada hamur toplarının üzerilerine avuç içimle düzgünce bastırdım. Yassı bir şekli olacak. Fırça yardımı ile ekmeklerin üzerilerine su sürdüm bolca susam serptim. Fırınımı kapattım tepsiyi fırına verdim ve 15 dakika kadar fırın mayalanması yaptım. 15 dakikanın sonunda fırınımı tekrar 180 dereceye ayarladım. Ekmekler güzelce pişecek, altın rengini aldığında tabanı kızardığında pişmiş demektir. 




Hamburger Köfteleri

500 gr iki kez çekilmiş dana kıyma,

1 adet soğan rendesi,
1 adet sarımsak rendesi, 
1 adet yumurta, 
3 çorba kaşığı kurutulmuş rondo da çekilmiş ekmek,
Karabiber, kimyon, yenibahar, tuz, pul biber,
2 çorba kaşığı pekmez
1 çorba kaşığı hardal sosu



Bütün malzemeleri bir kaba alarak yoğurdum. Yarım saat kadar buzdolabında dinlendirdikten sonra şekillerini verdim.

Kalınlığını isteğinize göre yapabilirsiniz. Boyutlarını ekmeğinizden 2,3 cm büyük olacak şekilde ayarlayın.  Çünkü pişirdiğinizde küçülecek :) Köftelerin ortası hafif çukur, kenarları biraz daha kalın olması gerekiyor. Ben ete dokunmaktan çok hoşlanmadığım için muhteşem şekillerde yapamadım :) Ama siz özenerek yapın :) 


Hamburgerimin içinde,

Marul, domates, ketçap, mayonez, turşu, cheddar peynir, patates kızartması vardı, Siz nasıl seviyorsanız eğer kafanıza göre takılın :D





3 yorum:

  1. Sevgili Büşra,
    Balkabağı çekirdeği bir arkadaşın isteği üzerine saksıya gömüldü,gönüllü bakıcısı olundu ve fideye dönüştü.Üstelik şirket ortamında oldu tüm bunlar.sen evde illa ki başarırsın,olmadı tekrar denersin.Et ve un bu ülkedeki en çok sorgulanması gereken iki ürün sanırım.Hayvancılığın ne kadar az yapıldığından yakınılır ama 2 dükkandan biri iskenderci.Tarım arazilerimizin ne kadar az olduğunu hepimiz biliyoruz.Özellikle buğday için ne kadar büyük araziler gerekir ama market reyonlarında çeşit çeşit un markaları.
    Tarif çok iştah açıcı yalnız umarım bir gün denemeye cesaret ederim.Sevgiler
    M.Mert

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Darısı benim ektiğim tohuma inşallah hala beklemekteyim:) Çok doğru söylediniz bende aynen öyle düşünüyorum. Teşekkür ederim umarım cesaret gösterip denersiniz.

      Sil
  2. Balkabağını saksıya ektiyseniz filizlenir fakat kabak çıkacağını beklememek lazım. Toprağı yeterli olmaz sanırım. Ben bahçeye ektiğim halde çıkmamıştı. Çiçek bile açıyordu fakat dökülüyordu. Toprak verimsiz ve güneşte almıyor diye düşünmüştüm.

    YanıtlaSil