19 Ocak 2016 Salı

Orman Meyveli Browni (ennn kırmızılardan :))




Okul bittiğinden belli istisnasız 1,5 senedir yatıyorum. Yatıyordum ki taaa şu zamana kadar. Deli gibi koşturuyorum. İnsan ömrü boyunca iki yorgunluğu unutamazmış. 1'incisi düğün yorgunluğu, 2'incisini hatırlamıyorum. Dinlememiştim beni ilgilendiren kısım düğün hazırlığı... Büyüdümde evleniyorum bende inanamıyorum... Belkide bu depresyon sebebi. Yaşlanıyoruz ! Tabi birde şu var, benim gibi mükemmelliyetci birinin psikolojisi şimdilerin hava durumu gibi ... Ayrıntıya kadar düşünüyorum, düşünmek istemiyorum yinede düşünüyorum. Keşke vurdumduymaz, boşvermiş bir insan olsaydı. Belki hayat öyle daha güzel olurdu :)

Gel gelelim mutfak ile doğal olarak aramızda mesafeler var. Kavuşamıyoruz ! Tabi birde tezhip kursum var ihmal etmemeye çalışsam da çok aksıyor :( Bugün kurstan geldim ve hemen bir browni fırına attım.

Brownide en önemlisi kullandığınız tereyağ ve çikolatanın kalitesi... Sakın kokusu değişmiş tereyağı kullanmayın yada çikolata demeye bin şahit olan çikolataları... Birde fırındaki süre çok önemli öncesi ve sonrası diye birşey yok. Süre verilen şekilde olması gerekiyor. Fırından çıkardığınızda olmamış gibi gelebilir ama sakın böyle bir hata yapmayın çünkü için için pişmeye devam edecektir. Tabi karışım sırasında bütün malzemelerin oda sıcaklığında olmasıda çok önemli. Benmariden sonra eğer çikolatayı direk yumurtalı karışıma eklerseniz, yumurta pişer... (bu hiç hoş olmazz:()




Malzemeler

240 ml lik bardak ölçüsü ile;

125 gr tereyağ
80 gr bitter çikolata
80 gr sütlü çikolata
4 adet yumurta
1 su bardağı tozşeker
2 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1/2 çay kaşığı tuz
1/2 su bardağı un
Orman meyveleri

(Ahududu, böğürtlen, karadut ve vişne kullandım. Dilediğiniz meyveyi kullanabilirsiniz)


Su dolu tencereyi ocağa aldım ve üzerine ısıya dayanıklı bir kap koydum yani benmariyi kurdum. Aman dikkat üsteki kap kesinlikle su ile temas etmesin. Tereyağı, çikolatayı ve tuzu kaba aldım ve benmari olarak erittim. Çikolatalı karışımın oda sıcaklığına gelmesini bekledim.

Fırını 160 dereceye ayarladım...

Yumurta ve şekeri ayrı bir kapta mikser ile çırptım. Çikolatalı karışımı ekledim çırpmaya devam.  Kakao, vanilya ve unuda ekledim ve son kez karışına kadar çırptım.
Dikdörtgen tepsiye (26x26 boyutunda) yağlı kağıdı serdim ve kalıba karışımı döktüm. Neredeyse boşluk kalmayacak şekilde meyveleri serpiştirdim.

Sonra fırına...

25 ,30 dakika kadar pişirdim ve fırından aldım. Tamamen soğuduğunda dilimleyebilirsiniz. Fırından çıktığında da pişmeye devam edecek o yüzden aman dokunmayın. Süreyi geçirmeyin... Bu kadar :) Pişip pişmediğini brownin orta kısmından anlayabilirsiniz. Aşırı sıvı durumdaysa 3,4 dakika kadar tekrar pişirebilirsiniz.




12 yorum:

  1. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. malzemelerde yumurta yazmıyor kaç yumurta?

    YanıtlaSil
  3. Orman meyveleri biraz zor bulunabiliyor kış meyvelerinden neler olur mesela?

    YanıtlaSil
  4. Kolay gelsin Busra. Allah tamamina erdirsin. ❤️

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor. Yalnız kabartma tozu göremedim konmuyor mu acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hayır içerisinde kabartma tozu yok

      Sil
  6. Meraba browniyi firinda hangi ayarda pisirmeliyim alt ust mu sadece alttan isitmali mi? Tariflerde hic bi sitede belirtilmiyo ama yanmasina vs sebep olabiliyo bilgilendirirsen sevinirim:)

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten mükemmel bir tarif ve enfesss bir lezzet�� yapımida bir okadar kolay

    YanıtlaSil
  8. Bir kaç yıldır çok severek yapıyorum ennfess bir browni teşekkürler Büşra hanım

    YanıtlaSil