19 Aralık 2015 Cumartesi

İncir Dolması






Günlerden cumartesi...

Tarifler birikti, üşenmeden yazmam lazım ama bu sıralar bende trafik çok yoğun. Kısaca çok yorgunum ve yoğunum :) Affola :( Aslında çok fazla mutfakta da değilim. Bugün günler sonra fırsat buldum :( 

En kolayından, enn pratiğinden bir o kadarda en lezzetlisinden bir tarif yazıyorum. Genelde herkes bilir ama herkesin elinin lezzeti ve yapım şekli farklıdır. Denemeyenler varsa ayrıntısı ile yazıyorum.

İncir için yapılmış, yazılmış kitaplar dolusu tarifler var. Sanırım en eski ve en pratik olan incir dolması :) Ya su ile yada süt ile pişiriliyor. Bizim evde süt ile pişiriliyor. Pişerken sütün kaymaklanmasından dolayı tadı daha güzel oluyor. Annemin yöntemi, tencerenin tabanına alüminyum folyo seriyor. Bu şekilde yanma riskide büyük ölçüde ortadan kalkıyor. Teflon tencereler içinde geçerli, kullanmak istemezseniz boşverin.

Birde kuru incirleri mümkün olduğunca aynı boyutlarda olmasına dikkat edin :) 



Malzemeler;

25,30 adet kuru incir
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 çay bardağı kuş üzümü
3 çay kaşığı toz şeker
Süt
Kaymak


Yapılışı;

Kuru incirleri geniş ve derin bir kaba aldım ve üzerini geçecek şekilde su ekledim. Bu şekilde 1,2 saat kadar beklettim. Dokunduğunuzda yumuşamış ise tamamdır. Süzgeçe aldım ve tamamen suyunun süzülmesini bekledim. Bu arada, incirlerin sap kısmından da hafifçe açtım.


Cevizi, tarçını, kuş üzümünü ve toz şekeri karıştırma kabına aldım ve güzelce harmanladım.

Tencerenin tabanına alüminyum folyo serdim. İncirleri parçalanmayacak şekilde elim ile oydum. Çay kaşığıyla cevizli karışımdan doldurdum. Boşluk kalmadan, doldurulmuş kısımları yukarıda olacak şekilde tencereye dizdim. İncirlerin boyu kadar tencereye süt ekledim. Kısık ateşte incirler sütü çekecek şekilde pişirdim.

Üzerine kaymak ekleyip, ceviz serpiştirerek servis edebilirsiniz. Kaymaksız olmaz :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder