7 Kasım 2015 Cumartesi

Yumurtalı Süt Tatlısı


Bu tatlıyı yapma sebebim yumurta kokar mı kokmaz mı diye kendimle iddalaşmamdı. Genelde kimse hoşlanmaz, bu tür tatlılarda yumurta kokusuna ki normalde de yumurta kokusu iticidir :)

En önemli nokta sürekli aynı yönde karıştırmak gerekiyor. Bu şekilde yumurta kokusu olmaz. Tabi birde taze olmalı yumurta :)

Ben yaparken tarçın eklesem mi eklemesem mi ikileminde kaldım eklemedim. Ama bence denerseniz eğer yarım çay kaşığı tarçın ekleyin muhteşem olur. Yada 1 fiske türk kahveside ekleyebilirsiniz. 




Malzemeler

420 ml süt (1+3/4 su bardağı)
70 gr toz şeker (1/3 su bardağı)
1 paket vanilya
2 adet yumurta
1 çay kaşığı tereyağ






Fırını 180 dereceye ayarladım.

Süt, şeker ve vanilyayı bir tencereye aldım ve kaynayana kadar karıştırdım. Yumurtaları derin bir kaseye aldım ve köpürene kadar çırptım. Yumurtaları sürekli aynı yönde çırparak sütlü karışımdan yavaşça bir kepçe ekledim. Bu adımı 5 kez uyguladıktan sonra bütün sütlü karışımı ekledim. Yumurtaların pişmemesi için sürekli karıştırmak gerekiyor.

4 adet ısıya dayanıklı kaseleri tereyağ ile yağladım karışımı paylaştırdım. Köpüklü bir karışım olduğundan sakın köpükleri almayın o şekilde paylaştırın. Derin bir tepsiye kaselerimi aldım ve kaselerin yarısına gelecek kadar tepsiye su ekledim. Fırında yaklaşık 30,35 dakika kadar pişirdim. Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına kaldırdım.

Rahatlıkla tabaklardan çıkıyor. Ters çevirerekte sunum yapabilirsiniz :)

Deneyenlere kolay gelsin :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder