2 Kasım 2015 Pazartesi

Limonlu Merengli Tart




Limonlu Merengli Tart uzun süredir denemek istediğim bir tarifti bu yüzden aylar önce küçük kalıplar almıştım. Sonunda denedim ve rahatladım. Limonun o ferah tadını seviyorum zaten sevmeyende yoktur. Ama limonlu kremalardan fazla hoşlanmıyordum. Çünkü o yumurta kokusu beni çok rahatsız eder ki çoğu insan böyle düşünüyor. Ama bu tarifi gönül rahatlığı ile usulünce yaparsanız o koku olmayacak. Mis gibi limon kokacak. 

Bu limonlu kremayı http://www.gurmemutfakhikayeleri.com/ aldım. Ama tart hamuru benim sürekli kullandığım bir hamur. Benim hamurumdan 8 adet küçük tart tabanı oldu.Limonlu merengli tarttan 4 tane yaptım 4 tanesini de çikolatalı tart yaptım. 
Limonlu krema ve mereng miktarı 4 adet tart tabanı kadar. Sadece limonlu mereng tart yapmak isterseniz eğer tart tabanı malzemelerini yarıya düşürerek ve yumurtayı küçük boy kullanmanız yeterli olur. 
8 adet limonlu mereng tart yapacaksanız limon kremasını ve mereng miktarını 2 katına çıkarın. Haa olmadı dilerseniz böyle küçük kalıplarla değilde büyük tart kalıbında da deneyebilirsiniz.


Tart tabanı ise ağızda dağılan cinsten o odun gibi olanlardan değil. Bu tart tabanını diğer tariflerde de kullanabilirsiniz.  Şuan kafamda bu tart tabanı ile deneyeceğim bir kaç tarif daha var.  Tart yaparken bütün malzemelerin soğuk olmasına dikkat edin ve elinizde çok fazla yoğurmayın. Çünkü tereyağı erimeye başladığı an tart hamurunuz piştikten sonra taş gibi olacaktır. Ben hamuru iki yağlı kağıt arasında açıyorum ve hamuru merdaneye sararak kalıbına yerleştiriyorum. Bu şekilde fazladan hamura un almamış oluyor. Yok uğraşmam diyorsanız  hamuru açmadan önce hafif un serpin. Fazlalıkları ise kalıbın üzerinden merdane ile kesiyorum.












3 aşamalı bu tart önce tart tabanı sonra krema sonrada mereng yapılıyor.




Tart Hamuru


Kap ölçüsü olarak 240 ml lik su bardağı kullandım.

250 gr un (2+1/3 kap)
60 gr pudra şekeri (1/2 kap )
1 büyük boy yumurta
1 paket vanilin
125 gr tereyağ (soğuk ve küp küp doğranmış)
1 çay kaşığı kabartma tozu

Un, pudra şekeri, vanilin ve kabartma tozunu beraber bir kaba eledim. Soğuk tereyağını, yumurtayı kuru malzemelere ekleyerek hızlı bir şekilde yoğurdum. Sakın süreyi uzatmayın hızlı olun:) 

Hamuru streç filme sardım ve bir saat buzdolabında dinlendirdim.

Fırını 160 derece ayarladım.

Dinlenmiş hamuru 8 eşit parçaya ayırdım. İki yağlı kağıt arasına aldım ve merdane ile küçük tart talıplarımdan 3 cm büyük olacak şekilde açtım. Tart kalıplarıma yerleştirdim. Merdane ile tart kalıplarının üst kısımlarından geçerseniz, yanlarındaki fazla hamurdan kurtulmuş olursunuz.

Tart hamurlarının üstlerine alüminyum folyo serdim ve hamurun pişerken kabarmasını önlemek için nohut, fasulye, barbunya vs döktüm. (yani bakliyat :D) Önceden ısıtılmış fırında 15 dakika piştikten sonra üst kısımlardaki alüminyum folyo ve bakliyatı aldım. Tekrardan 10 dakika tart tabanlarımı pişirdim.
Fırından çıkardım ve soğumaya bıraktım.


Limon Kreması
     

1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
1 bardak soğuk su
1/4 su bardağı toz şeker
2  adet limon suyu
3 yemek kaşığı nişasta (buğday ve mısır karışık ekledim)
1.5 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı süt
3 yumurta sarısı


Suyu, limon suyunu, limon kabuğu rendesini, nişastayı ve şekeri tencereye aldım güzelce karıştırdım ve ocakta kıvam alıp göz göz olana kadar pişirdim. Ocağın altını kapattım. Tereyağını ekledim eriyene kadar karıştırdım. 

Bir kasede yumurta sarılarını süt ile çırptım. Şimdik pişirilen karışıma 4,5 defada sürekli aynı yönde karıştırarak ekledim. Sonra kremayı ocağa aldım ve kıvam alana kadar pişirdim.

Yumurta sarılarını sürekli aynı yönde karıştırmak gerekiyor yoksa kokusu olabilir. Kremayı yaptıktan sonra hemen mereng yapımına başladım.



Mereng İçin;


3 adet yumurta akı
1 fiske tuz
3 çorba kaşığı pudra şekeri


Temiz, kuru derin bir kaseye yumurta aklarını aldım bir fiske tuz ile sürekli 8 sayısı şeklinde çırpmaya başladım. 3 adımda pudra şekerini ekledim. Kabınızı ters çevirdiğinizde kalıp gibi duruyorsa mereng hazır.







Çikolatalı Tart İçin;

200 ml krema
80 gr bitter çikolata
80 gr sütlü çikolata
4 çorba kaşığı saralle


Kremayı sos tavasına aldım. Ocakta tam kaynama noktasına geldiğinde ocağın altını kapattım ve çikolataları ekledim. Tamamen homojen bir şekilde karışıp soğuduğunda 4 adet tart kalıplarına paylaştırdım. Bu kadar :)








Final


1) Fırını 150 dereceye ayarladım ısınmaya başladı.4 adet tart tabanına limonlu kremayı paylaştırdım. Sonra merengi paylaştırdım ve tartta hiç açık yer kalmayacak şekilde sürdüm ve parmak uçlarımla şekil verdim. 30 dakika kadar fırında tartları tekrar pişirdim. 

2) Diğer 4 adet tart kalıbına da çikolatalı karışımı paylaştırdım

Deneyenlere kolay gelsin :)







4 yorum: