18 Ekim 2015 Pazar

Havuçlu Mini Kekler



Ohooooo... Mevsim geldi şimdi. Şu evlerde kekler kokmaya başlasın en havuçlusundan en can alıcısından :) Bence güzel dua, evlerinizden kek kokusu eksik olmasın... Ne biliyim içten, samimi :) Tabi birde o keki huzurlu yemek nasip olsun buda önemli. 


Şu hazır kek tüketenleri hiç anlamıyorum açıkcası ne anlıyorlar onları yemekten. Aslında üniversitede bir keresinde teknik gezi olarak Ülker fabrikasına gitmiştik. Ordaki kocaman makinaları ve kekleri gördüğümde aşık olmuştum. Hiç bir şekilde el değmeden tak tak paketteler. Kız sende hem tarif veriyorsun hemde hazır keki övüyorsun diyorsanız şimdi ne kadar onaylamasam da bayılmıştım :D Sistem çok iyi he ...

Ee fabrikayı eve taşımamız mümkün olmadığına göre bence bizim mikser sistemi daha samimi ve sıcak :D Benim için keklerin bir numarası havuçlu olanı... Böyle mis gibi tarçın kokusu, ceviz, üzüm harika ya. Klişe ama gerçekler sonuçda. Kim sevmez :)

Şimdik bence bu keklerde ve çöreklerde yada her neyse yaptığınız ceviz kullanıyorsanız sakın mutfak robotunda çekmeyin. Muhteşem cevizin yağı çıkmıyor. Havan varsa bence kullanın yoksada ben ara sıra pratik olsun diye poşetin içine alıyorum cevizleri ve o şekilde dövüyorum :)

Ayrıca keklerinize kuru meyveler eklediğinizde meyvelerinizi unlayarak ekleyin. Bu şekilde dibe çökme olasılığı ve birbirine yapışma durumu minumuma inecektir. Bu tarifte de kuru üzümleri bıçakla 2 veya 3 parçaya kesiyorum ve hafif unluyorum. Böylece dediğim gibi dibe çökme olasılığını sıfırlamış oluyorum.

Kek için püf noktoları çok kez yazdım çizdim o yüzden bu sefer yazmayayım artık :D Ama şu gerçek ki eğer yaptığınız kekin kabaracağına yada lezzetli olacağına yada yada kalıba yapışmayacağına inanıyorsanız doğru olanı yapıyorsunuz. Çünkü ne zaman kek yaparken ufak bir terettüde düşsem o başıma gelir. Ne zaman sevmediğim birileri geldiğinde kek yapmaya kalksam olmaz. Olumsuz olumsuzu çeker kısacası :D

Bu kalıbınızdan yoksa muffin kalıplarında da deneyebilirsiniz. Toplamda 12 adet kek oluyor.














Malzemeler

2 adet yumurta
1,5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı süt
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
2 çay bardağı un
2 çay bardağı havuç rendesi
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 çay bardağı kuru üzüm
1 tatlı kaşığı tarçın

Mikser değilde çırpıcı kullanmanız yeterli çok çırpmaya gerek yok bu keklerde:) Şeker ve yumurtayı krema kıvamına gelecek şekilde çırpıcı ile çırptım. Sıvıyağ, süt, yoğurt ve vanilin ve tarçını ekledim, karıştırdım. Sonra un ve kabartma tozunuda ekleyerek karıştırdım. En son havuç, ceviz ve üzümü de ekleyerek kek harcına, kalıplara paylaştırdım. bu tariften toplamda 12 adet çıkıyor. 175 derecede kokusunu aldığım zamana kadar pişirdim. Pişip pişmediğini anlamak için kürdan testi yapabilirsiniz. 





1 yorum: