4 Ekim 2015 Pazar

Dereotlu, Cevizli, Zeytinli Poğaçalar






Yılın en güzel zamanları değil mi ?

Ne sıcak ne soğuk insanı rahatsız etmeyen bir hava:) Bana göre kek mevsimi, ekmek mevsimi... Bu pazar mis gibi poğaçalar pişirdim. Pazar diye ayrıcalık değil tabi bana hergün pazar çünkü :D Sadece uyandığımda yemek istedim. Zaten şu sıralar maşallah iştahım tavan yaptı. Umarım bu durumda olan sadece ben değilimdir.

Bazı şeyler değişmeli değişim iyidir ama bazı şeylerde değişmemeli. Poğaçalar şekil değiştirsede eskisi herzaman olmalı, kekler şekil değiştirse de klasik olan şöyle köşede sürekli durmalıdır. Bakıyorum binlerce farklı çeşit farklı tarif hepsini de denemek istiyorum ama bir an geliyor en sadesi damağımın alıştığını arıyorum. Ne biliyim belkide bağımlılıklarına bağımlı birisi olduğum içindir. Alakası çok yok ama bağımlılık demişken üniversitede en çok özlediklerim biride odam ve yatağımda geldiğimde uykum olmasa da bir gün boyunca yataktan çıkmazdım. Sonra zeytinyağlı sarma sonra mis gibi çay vs vs ...:D





Heh bu poğaçalar da mayası olmadan yapılanlardan eskilerden olsa gerek :D Zorluğu yok uğraştırmıyor da hamuruna damak tadınıza göre istediğinizi ekleyebilirsiniz olmadı eklemeseniz de olur :D

Ben hamurumu 3 parçaya ayırdım. Cevizli, Zeytinli ve Dereotlu yaptım. Böyle kıyır kıyır denilen cinsten işte :D










Malzemeler


Fırını 180 dereceye ayarladım

125 gr tereyağ(oda sıcaklığında)
1 çay bardağı zeytinyağ
1,5 çay bardağı yoğurt
2 adet yumurta (1 tanesinin sarısını üzerine sürmek için ayırdım)
1 yemek kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
2,5- 3 su bardağı kadar un

Bir avuç dereotu kıydım ve 1 çay bardağı kaşar peyniri hamurun birine ekledim

İkinci hamura 1 çay bardağı dövülmüş ceviz ekledim.

Üçüncü hamura 1 çay bardağı çekirdeğinden ayrılmış zeytin ekledim.








Un hariç bütün malzemeleri bir kaba aldım. Unu kontrollü bir şekilde ekledim. Ele yapışmayan yumuşacık bir hamur elde ettim. Un az gelirse kontrollü bir şekilde ekleyebilirsiniz. Hamuru 3 parçaya ayırdım. Yukarıda anlattığım gibi malzemeleri ekledim.

Ayırdığım yumurta sarısına 1 çay kaşığı kadar zeytinyağ ve 1 tatlı kaşığı süt ekledim ve çırptım. Poğaçaların üstlerine sürdüm. Ve 180 derecede ısınmış fırında üst kısımları kızarana kadar pişirdim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder