13 Eylül 2015 Pazar

Portakal ve Limon Kabuklu Fındıklı Kek




Ne zaman yeni doğan bir bebeği görmeye gitsem  yaptığım herşey güzel oluyor:) Poğaçalarım daha çok kabarıyor ve pofidik oluyor keklerim ise kocaman oluyor...  İşte bu kekte o keklerden.



Limon, portakal kabuklarının aromalarını seviyorum zaten sevmeyen çok nadirdir sanırım. Aslında meyve aromalarını çok seviyorum. Kokularından kaynaklı belkide bilemiyorum :) Zaten bir şeyi tatmadan önce koklarım :D 
Şimdiii tecrübelerimden dolayı kekler için bir şeyler yazabilirim. Çünkü çok sıklıkla yapıyorum. Aslında sıklıkla yaptığım içinde elim alıştı bu yüzden kabarır kabarmaz diye korkularım sıkıntılarım olmuyor. Neyse, kek yapımında kullanacağım bütün malzemeleri önceden hazırlayarak hepsinin oda sıcaklığında olmasını sağlıyorum. Buda yaklaşık 1,5 veya 2 saat sürüyor. Sadece sabah uyandığınızda sütü ve yumurtaları buzdolabından çıkartın tezgaha tamam :)
Çırpma kabının tamamen temiz ve kuru olması gerekiyor. Aksi durumda yumurtalar kabarmaz.Yumurtaların kesinlikle taze ve oda sıcaklığında olması gerekiyor. Yumurta ve şekeri beyaz krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpıyorum. . Budaaa yaklaşık 10, 15 dakika falan sürüyor. Bundan sonra mikserle işim bitiyor. Çırpma teli ve tahta kaşıkla devam ediyorum.
Unu 2 veya da 3 defa eliyorum. Ve unu ekledikten sonra kek harcına çok fazla karıştırmıyorum.
Soda, kabartma tozu, karbonat ve yumurta kekin güzel kabarması için önemli etmenler. Paketi açık kabartma tozlarını kesinlikle kullanmayın hatta açıldıysa bir kere sonra kullanırım diye düşünmeyin. Ömrü bitmiştir:)

Bu kek için daha önce denediğim Kırmızı Kadife Pasta'nın kekinde kullandığım kesik sütü denedim. Nasıl olduğunu birazdan yazıyorum :)



Fırınımı önceden ısıtmıyorum. Genelde bütün tariflerde ısınması gerekiyor yazıyor. Bana mantıklı gelmiyor. Oda sıcaklığında malzemelerin birde 180 derece gibi bir sıcaklıkta şoklanacağını düşünüyorum. Oysa bütün moleküllerin beraber yavaşça ısınması daha mantıklı. Aksi taktirde bilimsel açıklamaları varsa da ben bilmiyorum. Kendi bilimsel açıklamam bu :)














Malzemeler 


240 ml lik su bardağını ölçü olarak kullandım


4 adet yumurta

2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağı
1 su bardağı kesik süt 
1 şişe sade soda
1 adet limon kabuğu rendesi
1 adet portakal kabuğu rendesi
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
1 fiske karbonat ( fazla olmasın kesinlikle)
3,5 su bardağı un
1 çay bardağı kırılmış fındık
1 adet limon








Öncelikle sütün içerisine limonun yarısının suyunu ekledim. Hava almayacak şekilde üzerini kapatarak 15 dakika kadar bekledim. Bu şekilde kesik sütü elde ettim.


Kek kalıbını hafifçe yağladım. Her tarafına gelecek şekilde un serpiştirdim. Fazla unun kalmaması için kalıpta ters çevirdim hafifçe kalıba vurdum. Bu şekilde fazlalıklardan kurtuldum:)

Kalıbınızı çok yağlarsanız kekiniz de çökme meydana gelir ve düzgün bir şekilde kabarmaz.

Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene mikserle çırptım. Sıvıyağ, süt, soda ve vanilini ekledim çırpıcı ile karıştırdım.


Unu ilave ettim tahta kaşık veya spatula ile çok karıştırmadan unu yedirdim. Fındık, limon ve portakal kabuğu rendesini ekledim. kabartma tozu ve karbonatı kek hamuruna ekledim ve üzerine yarım limon suyunu sıktım. Hızlı bir şekilde karıştırarak kek kalıbına harcımı döktüm.


180 dereceye fırını ayarlayarak pişmeye bıraktım. Yaklaşık 1 saatte pişti ama fırından fırına pişme süresi değişebilir bu yüzden kokusunu almadan sakın fırının kapağını açmayın.


Kürdan batırarak pişip pişmediğini test edebilirsiniz. Kürdan temiz çıkıyorsa tamamdır :)







9 yorum:

  1. Merhaba Büşra hanım öncelikle ellerinize sağlık bir şey sormak istiyorum bu kesik süt keke hangi amaçla konuluyor. Tat ve lezzet katmak için mi yoksa kabarması için mi şimdiden teşekkür ederim. Ayrıca çekimlerinizi de çok beğeniyorum gösterişten uzak sade ve zevkli görüşmek üzere hoscakalin sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Kesik süt asitli olduğu tepkimeye girerek kekin daha çok kabarmasına neden oluyor. Kesik süt, soda, karbonat ve kabartmaz tozu hepsi birleşince korkulardan uzak bir şekilde kabarmasını sağlıyor :) Güzel yorumunuz içinde çok teşekkür ederim :) Sevgiler ..

      Sil
  2. Merhaba Büşra hanım çok nefis görünüyor ellerinize sağlık en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ellerinize saglik muhtesem gorunuyor..bu kabartma tozu ve karbonati hamur olduktan sonra ekleyince homojen birsekikde dagilir mi?kafama takildi:)

    YanıtlaSil
  4. merhaba çok güzel görünüyor on numara bir oturuşta yiyebilirim

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Büşra hanım, öncelikle güzel tarifiniz için teşekkürler. Hoş görünümlü keki denedim ve sonrası izlenimlerim şunlar oldu; yumurtayı 4 yerine 3 koydum malum kokusu olmasın diye sayıyı azalttım, diğer bütün malzem hepsi aynı ölçüde koydum.1 saat pişirmeye bıraktım, kürdanla baktığımda yapışmıyor ve pişmiş olduğunu düşündüm.fırından çıkardım soğumaya..ters çevirdim hüsran..kalıpta üstü güzel kızarmıştı, alt kısmı ise kalıba bulaşmış ve güzel kızarmamıştı.tadı enfes lakin tam istediğim gibi olamadı.nerede eksiklik yaptığımı lütfen söyler misiniz..sevgiler..ellerinize sağlık,, teşekkür ederim :-)

    YanıtlaSil
  6. Kekinizi denedim. Harika oldu elinize emeğinize sağlık. Uzun bir süre bu keki yapacağım artık...

    YanıtlaSil
  7. miktarı çok fazla oluyor bende iki farklı kalıp kek çıktı mesela :)) onu da belirtelim ;) tarif için çok teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba
    Keki fırında pişirirken turbo ayarında mı yoksa normal fırın ayarında mı pişiriyorsunuz?

    YanıtlaSil