17 Eylül 2015 Perşembe

Oreo'lu Cupcake

Gel gelelim bir oreo furyası gidiyor. Negro ile arasındaki farkda sanırım en çok sorulan soru.Ama gerçek birşey var tek ortak noktası ikiside katkı maddeli. Özelliklede oreo... Neyse hem tarif ver hemde başta kötülemeye girmiyorum. Zaten kendimde söylene söylene yedim. Arkadaşım için yaptım işin doğrusuda bu :) Ballandıra ballandıra ne çok sevdiğimden bahsedemem. Aslında gerçekten tadı harika ama içindekiler beni çok şüpheye düşürdüğü için mümkün olan mertebede uzak duruyorum. Genel olarak hazır ürünlerde renkli olan gıdalar ultra katkı maddeli bunu hepimiz biliriz ama hepimizde üç maymunu oynarız. Kimse inkar etmesin yani :)

Büşra diye bir arkadaşım var adaşım:) Çok severim az uçuk kaçık ruhlar aleminde yaşayan ayakları yere çok basmasada gerçeklik payıda yüksek hayal dünyasından bir kişi :D  Bize geldiğinde yaptığım cupcakeler bunlarda:) Aslında görülen kısım şu, aaa iki kız yan yana gelince bir cupcake yaparlar tatliş tatliş diye bir durum dimi ıyy ama HAYIR öyle değildi. Gerçek yüzümüz şu ki önce hingel sonrada içli köfte yedik neyse çayın yanındada cupcake olsun dedik :D 

Geçenlerde dünyaları yedikten sonra hastalanan ben var ya işte o gün sabah üşenmeden kalktım hingel yaptım en patateslisinden daha kahvaltı yapmadan hingel yedim. Tv de görmüştüm hingelide... Annem evde olmadığındandı işte bunlar. Neyse ertesi günde Büşra bize geldi. Hingelden nasibine düşeni yedi:)






Malzemeler



1 adet yumurta
1,5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 paket vanilin
2 veyada 2,5 çay bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 adet limon kabuğu rendesi
50 gr beyaz çikolata
1 kutu krema(200 ml)
6 çorba kaşığı pudra şeker
Oreo




Krem Şanti Yapımı

Öncelikle kremayı buzlukta en az 30 dakika bekletin. Güzelce sertleşmiş olsun. Aksi durumda şanti kıvamına gelmez. Kremayı çırpacağım kalıbıda buzlukta bekletiyorum. Buz gibi olması gerekiyor ki kremayı çırptığım zaman kıvam alsın. Anlattığım gibi soğuyan kremayı çırpma kabına alarak mikserle 2 katına çıkıp sertleşene kadar çırptım. Pudra şekerinide ekledikten sonra tamamdır. Pudra şekerini damak tadınıza göre artırıp azaltabilirsiniz. Kekler pişerken hazır edebilirsiniz. Sonra buzdolabında kullanacağınız zamana kadar beklesin.


Kek Yapımı


Yumurtayı şeker ile çırpma teli ile yumurta eriyene kadar çırptım. Sonra süt,yağ, vanilin ve limon kabuğu rendesini ekledim karıştırdım. Un ve kabartma tozunuda ekledim tamamdır. Unu kontrollü bir şekilde ekleyin. Boza kıvamında olacak. Yumurtanın büyüklüğüne göre değişebilir un miktarı. Toplamda 8 adet çıkıyor.

Kalıplara 1'er çorba kaşığı kek hamurundan koydum. Sonra oreoları 3,4 parçaya bölerek teker teker ekledim. Şöyleki bir kaşık kek harcı sonra 1,2 parça oreo olacak. Kağıtlarda 1 parmak boşluk kalacak şekilde paylaştırdım. 180 derecelik fırında pişirdim. Kokusunu aldığınızda kürdan veya bıçak batırarak pişip pişmediğini test edin. Temiz çıkıyorlarsa tamamdır.

Final

Kekleri tel ızgaranın üzerine alın ve soğumaya bırakın. Bu arada beyaz çikolatayı benmari usulü eritip krem şantiyi hazırlayabilirsiniz. Çikolatada hafif ılık bir sıcaklığa geldiğinde keklerin üzerine sürdüm. 5,10 dakika sonra cupcakelerin üzerine şantiyi sıkma torbasına alarak sıktım. En üst kısmada bir tane oreo ekledim tamamdır.














1 yorum: