21 Eylül 2015 Pazartesi

Hasat Ekmeği




Ekmek Kafa...

Ekmek ile Emek arasında ki fark nedir? 

Şu devirde üçkağıt cevabı... Her zaman düşünmüşümdür ; ekmekleri bu kadar zehirleyip, yalanla dolanla yoğurdukları için mi her lokmada insanların hamuru da değişti... 

Ekmek önemli,ince bir çizgi terazinin her zaman düzgün olması gerekir. Artık fırınlar değil fabrikalar var, fabrikalar varsa mantık aynı az iş, çok üretim. Lokmalarınıza dikkat edin ne yediğinizi bilin. Emir verir gibi yazıyorum belki ama üzüldüğüm için gerçekten. Güvendiğiniz yerlerden alın haa güvenmiyorsanız yemeyin ekmek makinası alın artık öyle çok pahalı falanda değil. Bir alıştın mı evdeki ekmek kokusuna artık hiç  bir şekilde hazır tüketmezsiniz. Evinde ekmek pişenler iyi bilir :) Yani daha ne diyebilirim ki... Şu da var benim dedelerimden biri ekmekçi az çok görüyorum nasıl emek verildiğini uğraşıldığını, gece uykularının bizler gibi olmadığını... Çoğu konuda olduğu gibi bu konuda da şanslıyım ben ama olsun. İnsanın elinin değdiği hamur başka oluyor. Belkide genlerden ben o hamurgerlerdenim :D






Şimdi gelelim bu hasat ekmeğine... Açık bir şekilde söylüyorum vaktiniz varsa yapın, sabrınınız varsa uğraşın yoksa yapmayın :) Haa değdi mi her şeye vallahi değdi.  O ekmek fırından çıktığı anda bütün herşeyi unuttum. Ben öyle sabırlı bir insan falan da değilim ama yinede bir aşk ile uğraştım. Sonra kıyamadım kesmelere yemelere :D Annemle kıyısından köşesinden kestik yedik, akşam geldiğinde babamda görsün diye hatta yemedik desem daha doğru :D Bir daha yapar mıyım cevap belli hayır :D Belkide yaparım bilemem yanide sanmıyorum...

























Malzemeler

2 su bardağı ılık süt
1 paket instant kuru maya
1 çorba kaşığı bal
1 çorba kaşığı şeker (silme)
1 çorba kaşığı tuz
4 yemek kaşığı zeytinyağ
2 adet yumurta
5 veya 6 su bardağı un





Sütü ocağa aldım ve ısıttım. Ölçü şu parmağınızı yakmayacak kadar ısınması gerekiyor. Sonra sütü yoğurma kabına aldım. Şeker, maya ve balı ekleyerek 10 dakika falan bekledim. Yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırdım. Akları hamurun içerisinde kullandım, sarılarını da ekmeğin üzerine sürdüm. Yumurta akını, tuzu ve zeytinyağını sütlü karışıma ekledim. Biraz karıştırdım ve kontrollü bir şekilde unu ekledim. Tam ölçü un vermedim çünkü yumurtaların büyüklüğüne göre değişebilir. Yumuşacık ele yapışmayan bir hamur elde ettim. Kabın üzerini hava almayacak şekilde kapattım. Yaklaşık 45 dakika kadar mayalandırdım. Hamurun iki katına çıkması gerekiyor. Sonra fotoğraftaki gibi şekiller yaptım. 




Tamamen şeklini verdikten sonra, yumurta sarılarına 1 çay kaşığı süt, 1 tatlı kaşığıda zeytinyağ ilave ederek çırptım. Fırça yardımı ile ekmeğime bir güzel sürdüm.

175 derecede üzeri altın rengi gibi kızarana kadar pişirdim. Sanırım bu altın rengi 24 ayar altının rengi gibi olması lazım :D

Bu kadarcık. Hamur yapımında birşey yok şekli biraz uğraştırıyor o kadar. Ama bütün emeklerinize de değiyor.








1 yorum:

  1. Ne kadar uğraşmışsınız. Çok gönül açıcı gözüküyor. Emeğinize sağlık =))

    YanıtlaSil