11 Ağustos 2015 Salı

Yulaflı ve Bitter Çikolatalı Kurabiyeler







Akşama doğru hafif bir esinti başlıyor, semaver çayı yapıyoruz. Miss gibi çamların altında şu sıcak günlerde çok kıskanılacak bir durum :D Tek sıkıntımız hala devam eden keneler. Panik yapılmasın diye üstü örtülen, tedbirsizlikten insanlar ölsün diye sanırım sır gibi saklanan bir konu ! 

Neyse bizim buralar her şeye rağmen güzel... Toprağı bereketli, havası temiz kendi halinde bir memleket.

Kurabiyeleri pişirdim, sonra fındık ilave etmediğime pişman oldum. Dışı sert, içi yumuşacık. Ama en güzeli çikolatalı kurabiye diye ısırdığında hissettiğin bir dolu bal tadı :) Böyle sürprizli daha güzel oluyor. 





Yulafı rondo da pürüzsüz bir hale getirdim. Elinizin altında yulaf yoksa bu yüzden un miktarını artırarak kurabiyeleri deneyebilirsiniz. Aslında çok sağlıklı kurabiyeler, taze yumurta kullandım, yulaf var, bal var,bitter çikolata var neyse hadi unsuz da olmazdı( kullandığım unda paket içi olanlardan değil, değirmeni olan bir tanıdığımız var :))  Zaten ben katkılı gıdaları, hazır gıdaları mecbur kalmadıkça paket içi gıdaları tercih eden biri değilim. Sakın bulmak zor demeyin artık bunun için insanlar çabalıyor, sadece araştırmak gerekiyor. Uğraşamam Büşra ya derseniz en azından süpermarketlere değilde pazarlara bir uğrayın bence :)Bir endüstri mühendisi olarak tavsiyem; insanlar çok iş(para), az maliyet için sizin sağlığınızı düşünmezler. 








Malzemeler;

240 ml lik su bardağı ölçüsü

110 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
1 adet orta boy yumurta
70 gr %70 kakao oranlı bitter çikolata
1 fiske tuz
2,5 çorba kaşığı bal
1 çay bardağı şeker ( Çok tatlı severseniz 1,5 çay bardağı şeker ilave edebilirsiniz)
1 su bardağı yulaf ezmesi
2.5 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu




Çikolatayı benmari usulü erittim ve soğumaya bıraktım. Yulafları pürüzsüz olacak şekilde rondo da çektim. 
Fırını 180 dereceye ayarladım.
Un haricinde bütün malzemeleri bir kaba alarak karıştırdım. Un tam verdiğim ölçü ama yinede kontrollü bir şekilde ilave edin. Ele yapışmayan bir hamur olacak. Toplamda 15 adet oluyor. Cevizden biraz daha büyük şekilde olacak. O şekilde tepsiye dizdim. 
20,25 dakikada kontrollü bir şekilde pişirdim.
15'inci dakikada fırını araladım tepsiyi kesinlikle çıkarmadan hızlı hareketlerle, çorba kaşığının tersi ile şekilde gibi olacak şekilde hafifçe bastırdım. Fırını kapattım ve pişmeye devam :)



4 yorum:

  1. Büşra merhaba. Yulaf dedigin yulaf ezmesi diye satilan mi? Bir de kurabiyeleri ceviz seklinde mi yuvarladin once? Bu kasikla bastirma isini hayal edemedim. Instagramdan ilgiyle takip ediyorum. Sevgiler.
    Filiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar , yulaf ezmesi olarak satılanlardan tarife o şekilde yazmam gerekirdi kusura bakmayın. Evet hatta cevizden biraz daha büyük şekilde yuvarladım ve o şekilde tepsiye dizdim. Isı etkisiyle fırında yayılmaya başlıyor çünkü. Kaşıkla olan kısımda, çorba kaşığının arka kısmıyla hafifçe kurabiyelere bastırarak tekerlek şeklinde resimlerdeki gibi bir şekil elde edin. Ama sakın öyle incecik olacak şekilde bastırmayın fotoğraflardaki gibi olsun. Birde yulafların ağıza gelmemesi için rondada güzelce çekin bu çok önemli. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler :)

      Sil
  2. Bal konulmasa nasıl olur, eksik olur mu ki? Bal tadını hiç sevmiyorum da :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bal tadını sevmiyorsanız sıkıntı olmaz.

      Sil