7 Ağustos 2015 Cuma

Vişneli Cupcake



Çilekti, erikti, ahududu, kirazdı derken sıra geldi vişneye ...


Prensip olarak daldaki son meyve bitene kadar tüketirim. Seviyorsam. Tabi birde kurtlanmazlarsa.
 Yağmur berekettir bereket olmasına ama meyveler olgunlaştıktan sonra her yağmurda yavaş yavaş kurtçuklar yerleşmeye başlar. Bazı kirazların içini açıp baktığımda o da ne resmen bir aile yaşıyor :/ birde uyarım var sakın hazır meyve sularını içmeyin. Çünkü ağaç dibine toplanan şeftali toplanır hop fabrikaya, kurtlanan vişne toplanır hop fabrikaya bu böyle sürer gider. Reklamlardaki gibi değil gerçekler .  Vişne denildiğinde de aklıma ilk gelen kurtlar oluyor maalesef. 

Neyse öncelikle belirtiyim ki tarif de kullandığım çay bardağı şimdi ki yeni çıkan modeller gibi su bardağı şeklinde değil. Eski usul küçük çay bardaklardan. Bu şekilde tam olarak 12 tane kek oluyor.  Birde ben kek yaparken hiçbir zaman fırın derecesini önceden ayarlamam. Çünkü kekin bütün moleküllerinin beraber ısınması daha mantıklı geliyor.





Kek için;

2 adet yumurta
1,5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 paket vanilin
2.5 çay bardağı un
1. 5 çay kaşığı kabartma tozu
Vişne( çekirdekleri çıkartılmış


Yumurta ve şekeri bir kaba alarak 2,3 dakika kadar mikserle çırptım. Süt, sıvıyağ ve vanilini ekleyerek çırpma teliyle güzelce karıştırdım. En son un ve kabartma tozunu ekledim.  Çırpmadan bütün malzemeler karışacak kadar spatula ile alt üst şekilde yapmak yeterli.  Üst taraftan bir parmak boşluk kalacak şekilde kapkek kalıplarına doldurdum. Üzerlerine bastırmadan 3 er adet vişne yerleştirdim 170 derecede pişirdim. Piştiğini genelde kokusundan anlıyorum. Kürdan testi yapın mutlaka.







Kreması için;

1 su bardağı süt
2 çorba kaşığı buğday nişastası
½ su bardağı şeker
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı tereyağı
100 gr labne peynir

Süt, nişasta ve şekeri sos tenceresine aldım. Kısık ateşte nişasta çözülene kadar karıştırdım. Vanilini ekledim. Kıvam aldığı an ocaktan aldım. Tereyağı ve labne peynirini ilave ettim ve hızlıca karıştırdım. Üzerine streç film örterek soğuması için dolaba kaldırdım. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder