6 Ağustos 2015 Perşembe

PROFİTEROL



Denemek istediğim tariflerin olduğu bir listem var.  Bir tanesine çizgiyi çektim. Profiterol :) Daha önce denemedim. Hani böyle aman aman olmazsa olmazım değil ama yinede olursa da yerim.  Kaçışı yok Büşra diye söylenerek yapmaya başladım.  Niye kaçışı yok olsun ki dimi :D Benim için öyle değil işte. Uyumadan önce düşünürüm, uyanırım düşünürüm, huzur bulamam deneyene kadar. Neyse başladım yapmaya, üst üste bir kaç denemem daha oldu ve sonuç her seferinde  baya mutluluk verici. Aksi taktirde ağlama durumum çok fazla. Üzeri için çikolata sosu kullanmak yerine ganaj yaptım. Hafif oda sıcaklığına geldiğinde krema ile doldurduğum hamur toplarıyla buluşturdum.  Verdiğim ölçülere sadık kalındığı müddetçe muhteşem profiterol yapabilirsiniz. Özellikle de yumurtaların orta boy olması ve hamuru güzelce karıştıkça teker teker eklenmesi gerekiyor. Ayrıca pişme süresince fırın kapağını sakın açmayınız. 




Choux Hamuru

1 kap = 240 ml lik su bardağı ölçüsü

1/3 kap + 1 yemek kaşığı su (95 ml)
75 gr tereyağ
1/3 kap süt ( 80 ml )
1 tatlı kaşığı toz şeker (4 gr)
1 çimdik tuz
1 kap un ( 110 gr)
3 adet büyük veya 4 adet orta boy yumurta

Fırını 165 dereceye ayarladım. Su, süt ve tereyağını tencereye alarak kaynattım. Tuz ve şekeri ilave ettim. Unu ilave ederek tahta kaşıkla hızlı bir şekilde 4,5 dk pişirdim. Ocağın altını kapattım ve hamurun ılımasını bekledim. Hamur ılıdığı zaman teker teker yumurtaları ekledim. ( yumurtalar hamura güzelce karıştıkça ekleyin). Sıkma torbasına düz duy takarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye küçük toplar şeklinde sıktım. Eğer sıkma torbanız yoksa 2 tatlı kaşığı yardımı ile küçük toplar şeklinde yapabilirsiniz. Önceden ısıtılmış fırında 25, 30 dk kadar pişirdim.




Pastacı Kreması

3 kap süt (300 ml)
3 yumurta sarısı
1/4 kap toz şeker (50 gr)
3 yemek kaşığı un (20 gr)
3 yemek kaşığı mısır nişastası ( 20 gr)
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı tereyağ

Tencereye süt ve nişastayı ekleyerek, nişastanın açışması için güzelce karıştırdım. Tereyağ haricinde bütün malzemeleri ekleyerek kıvamlaşana kadar pişirdim. En son tereyağını ekleyerek ocağın altını kapattım. Kremayı bir kaba aldım ve üzerini sıfırlayacak şekilde streç film ile kapladım. Buzdolabına kaldırdım.




Üzeri için Ganaj,

100 ml krema 
50 gr sütlü çikolata
50 gr %70 kakao oranlı bitter çikolata

Kremayı sos tenceresine aldım ve tam kaynama noktasına gelmeden ocağın altını kapattım. Çikolataları ekledim ve güzelce karıştırdım. Oda sıcaklığında soğumaya bıraktım.

Bütün malzemeler soğuduğunda, kremayı sıkma torbasına aldım. Hamur toplarının taban kısmından içlerini krema ile doldurdum. Hamur toplarının orta kısmından ikiye keserek, bir kaşık yardımı ile 
de yapabilirsiniz. Ters çevirerek çikolataya buladım. Bu kadar ✌





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder