9 Ağustos 2015 Pazar

Limonlu Kurabiyeler



Limonlu olan her şey güzeldir. Ekşi olan her şey güzeldir :) Ağızda dağılan kurabiye ennn güzeldir . Kısa sürede mis gibi kurabiyeler :) 


Bu sene kışın çok sert geçmesinden dolayı, üretiminde istenilen beklentiyi karşılayamayan (sözde tabi) limonun kilosu malum. Böyle olduğuna ben inanmıyorum, bence yine bir patates vakası. Mağaralardan, soğuk hava depolarından çuval çuval çıkan limonların ne zaman olacağını bekliyorum :) Her neyse zaten kurabiyede bir tane limon kullanılıyor. Böyle evin kurabiye kokmasını seviyorum, birde limonlu olunca insanın  ruhunu mest ediyor:)





Malzemeler;

1 çay bardağı sıvıyağı
1 çay bardağı pudra şekeri
1 adet yumurta
1 adet limon kabuğu rendesi
1 tatlı kaşığı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,3 çay bardağı kadar un

Bütün malzemeleri bir kaba aldım. Kontrollü bir şekilde unu ekledim. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olması gerekiyor. Şeklini istediğiniz boyutlarda yapabilirsiniz. 180 derecelik fırında 20, 25 dakika pişirdim. Dilerseniz üzerine soğuduğunda pudra şekeri serpiştirebilirsiniz. Kapalı bir kavanozda bayatlama olmadan saklayabilirsiniz :) 


Kolay gelsin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder