9 Ağustos 2015 Pazar

Kavala Kurabiyesi






Geçen sene mezuniyetimden sonra Edirne’ye gezmeye gitmiştik. Malum soru, buranın neyi meşhur? :D vee kurabiye… Kutu kutu Keçecizade'den almıştık. Birkaç tane ismi varmış. Kavala Kurabiyesi, Yunan Kurabiyesi, Edirne Kurabiyesi, Selanik Kurabiyesi ama en çok yorumlarda güldüğüm Bim’de de satılmasından dolayı Bim Kurabiyesi: D
Nereye ait olduğu kapanmayan bir mesele ama bence ortak mutfak kültürünün bir ürünü.
 Kavala kurabiyesi için, un kurabiyesinin bademli olanı denilmiştir. Bir lokmada öyle olmadığını anlaşılıyor. Sonuç da kavrulmuş un ve bademle yapılıyor. Bence km farkı ile baya baya un kurabiyesinden lezzet olarak çok önde. O tereyağlı, içinin bol bol bademli olması haydi birde pudra şekerine bulanmasıyla bence eşsiz kurabiyelerden. Henüz bir lokma ağıza almadan tereyağı ve un kokusu insanın ruhunu doyuruyor. Tekrardan kavala kurabiyesini demek için badem ağaçlarını bekliyorum. Taze işlenmemiş, paket içine girmemiş bademlerle daha güzel olacağını düşünüyorum. Kurabiye yaparken sadece tereyağı kullanırım, bazı istisnalar hariç tabi. Ama bir daha ki sefere kavala kurabiyelerim de vita yağını  kullanacağım.









Malzemeler

(1 kap = 240 ml lik su bardağı)

1+1/2 kap toz badem (165 gr)
3 kap un (330 gr)
1+1/2 kap pudra şekeri (180 gr)
130 gr oda sıcaklığında tereyağı
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 büyük yumurta
1/2 kap bütün badem






Un ve toz bademi tavaya aldım ve rengi koyulaşıp kokusu çıkana kadar sürekli karıştırarak kavurdum. Oda sıcaklığında soğumaya bıraktım. Ayrı bir kapta tereyağı, vanilin, kabartma tozu ve 1/2 pudra şekerini mikser ile çırptım. Un karışımını ekleyerek hamuru toparlayarak yoğurdum. Bütün bademleri bıçakla 2 veya 3 parça olacak şekilde kıydım ve hamura ekledim. Hamurum kum gibi ufalanan bir şekildeydi. Fırını 175 dereceye ayarladım ve kurabiyelerin şeklini vermeye başladım. Burası zahmetli:/ Ay şeklindeki kalıba hamurdan parçalar alarak bastırdım. Hafif sert olacak ama taş gibi olacak şekilde değil. Kalıbı tamamen doldurulması lazım. Yavaşça kalıptan çıkararak yağlı kâğıt serilmiş tepsiye 2, 3 cm aralıklarla yerleştirdim. Çok önemli! Yavaş ve sakince yapmak gerekiyor. Aksi halde elinizde ufalanır.


Ama tam tersi bir durum olursa hamurun cıvık bir yapıdaysa un ekleyebilirsiniz ki sanmıyorum. Her ihtimale karşı yazıyorum.

Hamur birleşmiyor diyerekten sakın sıvıyağ vb. şeyler eklemeyin. En son bir iki denememde yaptım ve yayıldı kurabiyeler.

Yaklaşık 20-25 dakikada kurabiyeler oluyor. Soğuduktan sonra pudra şekeri ile kaplayın.
Şimdiden yapanlara kolay gelsin
😊 






1 yorum:

  1. Bence bu kurabiyeyi siz yapmadınız; anlatımınızdan anladım. "Ay şeklindeki kalıba hamurdan parçalar alarak bastırdım" derken; hamurdan parçalar alarak kalıba bastırılmaz! Merdane ile açılan hamura, ay kurabiye kalıbı ile bastırılarak şekil verilir. Anladınız mı? Yine de teşekkürler...

    YanıtlaSil