10 Ağustos 2015 Pazartesi

Erikli ve Fındıklı Kek




Een güzel erik şu yeşil, sert tabir yerindeyse kütür kütür olanlar. Mevsim geçeli çok oldu. Zaten yeşil erikleri sadece işlevsiz dalından kopararak yemeği tercih ediyorum. Neyse mevsim kırmızı erik... Kek ve reçeller için ideal olan çekirdeğinden kolay bir şekilde ayrılan eriktir. 
Anjelik eriği içinin renginden dolayı çok seviyorum. Kırmızı mı pembe mi karar verilmeyen bir rengi var. Bazı meyveler zaten bu yüzden çok güzel. 






3 katmanlı bir kek tarif. En altta malum kek hamuru, orta katta kek hamurunu tamamen kapatacak şekilde dövülmüş fındık, en üst katta ise özen ve zevkle dizilmiş erikler. Kolay bir tarif bence tam zamanıyken evinizi sarsın kokusu :)

26 cm lik çember kalıpta yaptım. Öncelikle çember kalıbın tabanına yağlı kağıt yerleştirdim. Fırını 180 dereceye ayarlayarak başladım keki yapmaya...





Malzemeler

2 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı (oda sıcaklığında)
2 adet yumurta
1.5 çay bardağı süt
2 çay bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
2.5 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı dövülmüş fındık








Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelecek şekilde mikser ile çırptım. Tereyağ, süt ve vanilini ekledim. Güzelce karıştırdıktan sonra kabartma tozu ve unu ilave ettim. Pürüzsüz bir kek hamuru elde ettikten sonra kek hamurunu kalıba boşalttım.


Fındıkları ve tarçını bir kasede karıştırdım. Kek hamurunun üzerinde boşluk kalmayacak şekilde serpiştirdim. 

Erikleri, elma dilim keserek aralıklar olmayacak şekilde yerleştirdim. Bu önemli !

Doğru fırına...

Yaklaşık 30,35 dakikada kontrollü bir şekilde pişirmek gerekiyor. Kokusunu aldığınız an biraz bekleyin ve kürdan testi yapın en garantisi :D


Anjelik erik kullanmayacaksanız eğer, diğer erikleri de aynı şekilde boşluk kalmayacak sık bir şekilde dizebilirsiniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder