7 Ağustos 2015 Cuma

Brioche Ekmekleri


Kaç gece uykusuz kaldım, kaç gece en düzgün tarifi araştırdım bilmiyorum.  Fransızların brioche için en son bildiğinden şaşma oldu o ayrı konu.  Değdi mi peki, tabi ki de değdi…  Mesele hamur,  yoğurdukça insan yoğurmak istiyor. Elimden bırakmak istemedim. Ee mayalanma süreci uzun, sabır gerektiren bir hamurdu. Tabi birde uyku sorunum var mayalanma zamanını çok geciktirirsem, uyanamazsam  derken uyanamadım.
Sorun olmadı neyse ki.  sonuç tek kelimeyle muhteşem. Beklediğime, sabırıma, özenime değdi.
 Babaannemin kahvaltılık için yaptırdığı tereyağı, yumurtada komik tabirle organik gezen tavuk yumurtası olunca her şey mis gibi oldu. Aslında çok korkuyordum. Ziyan olacağı taktirde yumurta ve tereyağının acısı içimi yakardı. Çünkü brioche yüksek miktarda tereyağ ve yumurta içeriyor. Ee benim için yumurta da hadi neyse tereyağ gerçekten çok değerli yani :D




Tarif 2 baton ekmek ölçüsünde. Ama baton ekmek yapmadım.  10 adet hamburger ekmeği ve 26 cm lik çember kalıpta küçük çikolatalı ekmekler olarak yaptım. Bir daha ki denemem ölçüyü yarıya indirerek sadece hamburger ekmekleri yapmak olacak. Çünkü hazır hamburgerleri yiyemiyorum. Üniversitede hazır yemekten , yemek yemekten soğumuştum. Kesinlikle hamburgerleri evde deneyin. Sabredemezseniz daha kolay hamburger ekmeği tarifleri de mevcut tabi. Amaaa brioche tek geçerim. İçinde sonuç da hem sabır var, uzun bir emek var, merak var, özen var birde tabi tereyağ ile yumurta var :D





Malzemeler

  • 675 gr un
  • 1 paket ( 10 gr.) instant maya
  • 100 gr şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 160 ml soğuk su
  • 5 büyük yumurta
  • 310 gr tereyağ oda sıcaklığında, küçük küpler halinde kesilmiş
  • 1 yumurta sarısı üzerine sürmek için
  • 1 çay kaşığı süt

Tereyağı hariç bütün malzemeyi karıştırma kabına alarak 15,20 dakikaya yakın yoğurdum. Tereyağını hamuru 4 seferde yoğurdukça ekledim. Tereyağını tamamen ekledikten sonra elimde yaklaşık 15 dakika daha yoğurdum. Gözününüz korkmasın bu hamur insanı yormuyor J. Pürüzsüz, ele yapışmayan yumuşacık bir hamur olacak. Tezgahı hafif unladım ve hamuru iki eşit parçaya ayırdım. İki parçayı da ayrı kaplara alarak üzerini güzelce streçledim film ile kapladım. Doğru buzdolabına. En az 10 saat buzdolabında mayalanması gerekiyor. Ben yaklaşık 13 saat mayalandırdım.




Buzdolabında mayalanma işlemi bittiğinde, streç filmleri aldım ve hamura yumruğumu bastırarak havasını aldım. İlk kaptaki hamurdan 10 adet hamburger ekmeği yaptım. Fırın tepsisine aralıklarla dizdim. İkinci mayalanma işlemi içinde, oda sıcaklığında üstü kapalı şekilde 3 saat mayalandırdım. Ekmeklerin üzerine bir kaç damla süt ile karıştırdığım yumurta sarısını fırça ile sürdüm.175 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirdim.




İkinci kaptaki hamuru 13 eşit parçaya ayırdım. Avuç içimde hamuru hafifçe açarak 1 tatlı kaşığı kadar saralle ekledim ve düzgün bir şekilde kapatarak yuvarladım. Yağlı kağıt serilmiş çember kalıba yerleştirdim. Üzeri kapalı bir şekilde oda sıcaklığında 2 saat mayalandırdım.
Ekmeklerin üzerine bir kaç damla süt ile karıştırdığım yumurta sarısını fırça ile sürdüm.175 derecede ısıtılmış fırında öncelikle çikolatalı ekmekleri pişirdim. 30,35 dakika kadar üzeri altın sarısı olacak şekilde pişirdim. Ama kontrollü bir şekilde pişirmek en garantisi.







2 yorum:

  1. emeginize yuteginize saglik tarifinize guvenerek uygulayacagim cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Off nefis gözüküyor canım çekti vallahi, ellerinize sağlık😍

    YanıtlaSil